Trang tin tức sự kiện

Consumer Attitude towards Marketing Practices in Vietnamese Smartphone Market

his study aims to investigate customer attitudes towards marketing activities in the smartphone market in Vietnam.


Tác giả:          Nguyen Khanh Linh, Nguyen Thu Ha
In trong:         Chuyên san Kinh tế và Kinh doanh
Số:                 Tập 32, Số 2, 2016, tr. 24-34

Ngôn ngữ:      Tiếng Anh
Từ khóa:   Attitude, consumer sentiment towards marketing, customer satisfaction, marketing mix, smartphone, Vietnam


Tóm tắt:
      This study aims to investigate customer attitudes towards marketing activities in the smartphone market in Vietnam. In order to reach this aim, the index of consumer sentiment towards marketing, which is based on the marketing mix paradigm (4Ps), is adopted. The findings show a positive relationship among four components of the marketing mix (including product, price, place and promotion) and customer satisfaction, among which the “product” component has the most significant impact on customer satisfaction. Thus, the study indicates meaningful implications for marketers in the process of enhancing the customer satisfaction level in practice.

>> Xem chi tiết


Nguyen Khanh Linh, Nguyen Thu Ha



Video
QC trái 1
Đại học Troy (Troy University)
Tuyển sinh các chương trình liên kết
Thăm dò ý kiến
Bạn cần loại thông tin nào trên web này?

Đối tác
Công ty CP XNK Bình Tây (BITEX) Công ty CP Đầu tư IMG Ngân hàng TMCP Quân Đội (MB) Ngân hàng TMCP Đầu tư và PTVN (BIDV) Viện kế toán Công chứng Anh và xứ Wales
Ngân hàng Việt Nam Thịnh Vượng (VPBank)
Tổng công ty Hàng không Việt Nam
Ngân hàng TMCP Đại chúng Việt Nam
Tập đoàn Tân Á Đại Thành